onsdag 27. juli 2011

Den store vårrull dagen!

I dag har vært en fin dag!
Startet med husvask (minus den delen - men akk så nødvendig)
Så etterfulgt med tivoli med tante si og minstemann.
Etterpå dro vi hjem og lagde vårruller.
Heldigvis er tante si et stort talent når det kommer til
mat og kaker, så jeg fikk go hjelp til 80 vårruller.

Vårruller har jeg laget noen ganger, denne gangen ble det laget litt på måfå.
med andre ord det vi hadde i hus.
Det som gikk i denne gang var...
  • 2 pk kjøttdeig (Stekt)
  • Glassnudler (bløtet i vann i en halvtime)
  • 1 pk amerikansk blanding (erter,mais og gulrøtter) - ferdig kokt
  • 1/2 kinakål
  • 1/2 nykål
  • 3/4 flaske østersaus
  • 3 lime (skviset saft)
  • salt og pepper
  • 1 chilli (minus frø)
  • 1 pk rispapir
Finakket og blandet i en stekeplate, rullet i rispapir, og limt med egg.
Kokt i olje i en jernpanne.
Sweet chilli saus er dip som må til!!


Dumme meg glemte å nedjustere varmen på plata (skal være to hakk nedenfor full guffe)ikke glem det du da!!
Også kokes i ca 10 minutter.
(10 svidde vårruller gikk i søpla, bah...)
Vanligvis bruker jeg en krydderpose som jeg kjøper på innvandrerbutikker,
det gjør det "lille ekstra" men det hadde jeg ikke denne gangen.

Det jeg gjorde første gang jeg skulle lage, var å spørre etter alt
jeg trengte i butikken, for en service:)
Da fikk jeg det grunnleggende for å få "smaken av landet"så tok jeg i resten av det vi i huser liker.
Det blir garantert godt!


Men vi har hatt masse besøk i dag, så flere poser er blitt sendt med hjem,
så sitter ikke med så mange igjen.
- like greit, da frysern er full!

Skulle jo ha tatt meg en tur på torget nå, så de solgte vårruller mindre enn dette til 2 for 50,-
(..men akk så gode de var)


Ha en fin kveld:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar