tirsdag 23. august 2011

Gla'stemmen og Lynet Mcqueen

"Mamma,jeg VIL IKKE se på den"
"Mamma,Jeg VIL IKKE ha den bleia"
"Mamma Jeg LIKER IKKE middag"
"Mamma, jeg VIL IKKE bade"

3 års trassen har slått inn på min ellers forholdsvis rolige snart 3 åring.
Vanlig tale er byttet ut med surkestemme og ingenting skal gjøres uten å nekte først.
Etter at ørene mine holdt på å falle av (de tåler surking veldig dårlig)
innførte vi gla'stemmen på nytt igjen.
Skal man ha noe, få frem noe, noen skal lytte må det snakkes med gla'stemmen
Alle i huset skal prate me gla'stemmen.
mamma også.

Etter et skrikeutbrudd på morgenen fordi at brødskiva var delt i to,
mens han skulle ha en hel, hører jeg meg selv rope
"SNAKK ORDENTLIG, BRUK GLASTEMMEN"
Rope det faktisk.
Funker jo utmerket.
Da får de virkelig høre klingen i gla'stemmen.

"Mamma,jeg VIL IKKE snakke med gla'stemme"

Nei, det skjønner jeg jo, det ville jo ikke jeg heller.
Bare å hente seg inn, og hente frem gla'stemmen.

Det var ikke mye trassing da han skulle alene i guttebursdag til sin aller beste venn.
Nå er et lynet mcqueen for alle penga, og denne kaka hadde han med til bursdagsbarnet.


Sjokoladekake med marsipan

Nå skal jeg på jobb og øve videre på gla'stemmen selv.

Ha en fin dag alle :)


2 kommentarer:

  1. 3-års trass...huff..går d aldri over? Her e d 20 mnd'ers trass, fint å vette at d hold i nån år tell... ;D

    SvarSlett
  2. Kjenne tel den der trassen ja.... :/
    Lekker kake ;)

    SvarSlett