mandag 5. september 2011

Høststemning og Eple&Pære kake


Åh, det er så deilig med høsten
Skjømt om kveldene, masse telys og god stemning inne.
Masse nye farger vekkes til live, og roen senker seg innvendig.

Herlig...

I dag har jeg fått brukt opp noen epler og pærer som har ligget
og ventet på å bli spist.
Jeg har prøvd en ny, saftig oppskrift og den er justert fra en jeg fant på "Det søte liv"

Eple og Pære kake.

100 g smør
150 g sukker
3 dl vaniljesaus fra Piano
300 gram hvetemel
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker

Epler,pærer,sukker og kanel.

***

Smelt sukker,smør og vaniljesaus akkurat til smøret er smeltet.
Avkjøl litt.
Sikt det tørre sammen, og bland det me den våte blandingen.

Smør en 24 cm form, og legg bakepapir i bunnen.
Hell røra oppi, og legg eplene og pærene i et mønster.
Strø over sukker og kanel.

Stek på nederste rille på 175/180 grader i ca 40 minutter.
Stikk noe nedi for å se om den er ferdig.
 Til slutt ville jeg vise dere disse rammene jeg har laget et bilde av.
Bildene er gjort om i svart hvitt og skrevet ut.
Ordene er laget i Word, og skrevet ut på papir.
Det er bilder av oss,bryllupet og barna.
(fikk med meg at jeg har dultet det nederste skjeiv, har ordnet oppi det nå,hehe)



Måtte alle få en fin uke :)







1 kommentar:

  1. Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg! Den kaka så deilig ut!

    SvarSlett